As the Event and Exhibition Committee of the Faculty of Architecture, we are proud to present to you the results of one year of design in a newly (re)discovered physical environment done by the students of the Faculty of Architecture. Studying and learning in a hybrid environment and designing in a physical environment with real materials at hand has been challenging for students that got used to a virtual environment and usage of computer-based tools. However, the combination of a physical presence and the campus with their pair and direct interaction with their instructors enhanced the quality of the students’ work who clearly very fast (re)adapted to these new conditions.
Now the results are presented in this Online Exhibition, and their quality is speaking for the students. From 1st-year students learning how to define and represent a space both physically and virtually while at the same time learning how to use the appropriate tools to 4th-year students presenting through virtual work a physical environment for their graduation project, all students accompanied by their instructors have taken up the challenge. We have selected for you the best works made by the students of our Faculty and we will be happy if you take the time to go through their work, the time to honour their efforts and acknowledge their achievements.
Mimarlık Fakültesi Etkinlik ve Sergileme Komitesi olarak, Mimarlık Fakültesi öğrencileri tarafından yeni (yeniden) keşfedilen bir fiziksel ortamda bir yıllık tasarımın sonuçlarını sizlere sunmaktan gurur duyuyoruz. Hibrit bir ortamda çalışarak öğrenmek, gerçek materyallerle fiziksel bir ortamda tasarım yapmak, sanal ortama ve bilgisayar tabanlı araçların kullanımına alışan öğrenciler için zorlayıcı olmuştur. Ancak, kampüsde bulunarak eğitmenleriyle doğrudan etkileşime geçme imkanı bulan öğrencilerimiz bu yeni koşullara çok hızlı (yeniden) adapte olmuş ve çalışmalarının kalitesini artırmıştır.
Şimdi ise bu çalışmaların sonuçları Sanal Sergimizde sunuluyor ve kaliteleri öğrencilerimizi temsil ediyor. Yeni iletişim araçlarını nasıl kullanacaklarını öğrenirken aynı anda alan algısını hem dijital hem de fiziksel olarak ilk defa tanımlamayı ve ifade etmeyi öğrenen birinci sınıflardan mezuniyet projesini tamamen sanal bir ortamda hazırlayan dördüncü sınıflara kadar bütün öğrenciler eğitmenlerin de yardımlarıyla bu zorluklara meydan okudular. Fakültemiz öğrencileri tarafından yapılan en iyi çalışmaları sizin için seçtik. Öğrencilerimizin çalışmalarını incelemek ve onların bu çabalarını onurlandırmak için ayıracağınız bu zaman bizleri mutlu edecektir.